Aktualności
Zakończyła się 3. edycja gry o Cybertron
JW - 13 września 2024W dniach 10-12 września 2024 r. odbył się finał międzynarodowej rozgrywki o Cybertron współorganizowanej przez WCSS.

Cybertron to wydarzenie dla uczniów szkół średnich sprawdzające umiejętności informatyczne i zdolności kreatywnego rozwiązywania problemów z zakresu cyberbezpieczeństwa i infrastruktury krytycznej. Zawody są organizowane we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego. W tym roku z młodzieżą spotkali się też funkcjonariusze Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.
Eliminacje do tegorocznej edycji konkursu przeprowadzono przed wakacjami, a w organizowanym na Politechnice Wrocławskiej finale znalazło się ostatecznie 20 osób – dziesięć z Polski i dziesięć z Czech. Podzieleni na czteroosobowe zespoły przez dwa dni starali się rozwiązać 15 zadań o różnym stopniu trudności. Tym razem celem uczestników było odkrycie, co zawiera tajemniczy szyfrogram. W czasie rozwiązywania zadań korzystali z mocy obliczeniowej superkomputera WCSS.
Wydarzenie miało przede wszystkim zachęcić młodzież do rozwijania umiejętności w obszarze najnowszych zagrożeń cyfrowych i do podejmowania tego rodzaju ścieżki kształcenia. Dało też możliwość poszerzania informatycznych zainteresowań pod okiem ekspertów.
W tworzenie gry i zadań zaangażowani byli naukowcy z Wydziału Informatyki i Telekomunikacji PWr, kadra WCSS i koło naukowe White Huts. Merytorycznie koordynował wydarzenie m.in. z-ca dyrektora WCSS Mateusz Tykierko.
Listę rankingową z wynikami konkursu oraz szczegółowe informacje na temat wydarzenia można znaleźć na stronie: https://cybertron.edu.pl/
Eliminacje do tegorocznej edycji konkursu przeprowadzono przed wakacjami, a w organizowanym na Politechnice Wrocławskiej finale znalazło się ostatecznie 20 osób – dziesięć z Polski i dziesięć z Czech. Podzieleni na czteroosobowe zespoły przez dwa dni starali się rozwiązać 15 zadań o różnym stopniu trudności. Tym razem celem uczestników było odkrycie, co zawiera tajemniczy szyfrogram. W czasie rozwiązywania zadań korzystali z mocy obliczeniowej superkomputera WCSS.
Wydarzenie miało przede wszystkim zachęcić młodzież do rozwijania umiejętności w obszarze najnowszych zagrożeń cyfrowych i do podejmowania tego rodzaju ścieżki kształcenia. Dało też możliwość poszerzania informatycznych zainteresowań pod okiem ekspertów.
W tworzenie gry i zadań zaangażowani byli naukowcy z Wydziału Informatyki i Telekomunikacji PWr, kadra WCSS i koło naukowe White Huts. Merytorycznie koordynował wydarzenie m.in. z-ca dyrektora WCSS Mateusz Tykierko.
Listę rankingową z wynikami konkursu oraz szczegółowe informacje na temat wydarzenia można znaleźć na stronie: https://cybertron.edu.pl/


POZOSTAŁE AKTUALNOŚCI
13 lutego 2025
Aktualności
30 stycznia 2025
Aktualności
13 stycznia 2025
Aktualności
18 grudnia 2024
Aktualności
11 grudnia 2024
Aktualności
22 listopada 2024
Aktualności
7 listopada 2024
Aktualności
23 października 2024
Aktualności
8 października 2024
Aktualności
3 października 2024
Aktualności
18 września 2024
Aktualności
23 sierpnia 2024
Aktualności
8 sierpnia 2024
Aktualności
1 sierpnia 2024
Aktualności
4 lipca 2024
Aktualności
2 lipca 2024
Aktualności
25 czerwca 2024
Aktualności
12 czerwca 2024
Aktualności
20 maja 2024
Aktualności
16 maja 2024
Aktualności